Szkolenie w Dublinie
Dzięki programowi Erasmus+ w dniach 26.08 – 02.09.2018 miałam przyjemność przebywać w stolicy Irlandii. Uczestniczyłam w kursie „Tablets and Smartphones: using mobile devices as educational tools” . Zajęcia prowadzone przez rodowitą Irlandkę, Teresę, przybliżyły mi tajniki nowoczesnych technologii. Mogłam też zagłębić się w dyskusjach na rozmaite tematy, od uroków Dublina po problemy współczesnej młodzieży.
Poniedziałek, pierwszy dzień kursu, rozpoczęliśmy wraz z pozostałymi uczestnikami kursu od zaprezentowania siebie, swojej szkoły, miejsca zamieszkania oraz kraju. Pozostali uczestnicy pochodzą z Niemiec i Hiszpanii, mogłam więc poznać ciekawostki z tych rejonów Europy. Następnie Teresa przedstawiła nam program Interland dotyczący świadomości bezpiecznego poruszania się w sieci. W tym dniu poznaliśmy też BBC Sound Effects – program służący do wykorzystywania niezliczonej ilości dźwięków, a także Trello – aplikację wspomagającą zarządzanie swoimi projektami i komunikację.
Popołudnie przeznaczyłam na spacer po ulicach Dublina.
We wtorek poznaliśmy kolejne programy: EdPuzzle – wygodne narzędzie do tworzenia interaktywnych filmów, Google Life – do wykorzystania zdjęć oraz Edmodo – do zarządzania klasą, do komunikacji i kształcenia online.
W tym dniu postanowiłam poznać historię tworzenia jednego z najsłynniejszych produktów Irlandii zwiedzając interaktywne muzeum mieszczące się w budynku z 1902 roku. Na ostatnim z siedmiu pięter znajduje się punkt widokowy, z którego można podziwiać panoramę Dublina.
W środę poznawaliśmy kolejne narzędzia Google, a także program Lyrics Training, dzięki któremu można uczyć się języka wykorzystując teksty piosenek. Tego dna miałam też okazję zobaczyć wokalno-taneczne widowisko oparte na tradycji i kulturze irlandzkiej w Gaiety Theatre.
Kolejny dzień kursu przybliżył nam następne narzędzia, takie, jak Microsoft OneNote – notatnik pracujący w trybie graficznym przeznaczony do tworzenia i organizowania notatek, Plickers – aplikację, dzięki której możemy przeprowadzić szybką sondę w klasie lub mały test, Quizlet – narzędzie do nauki każdego materiału oraz Google Arts & Culture – aplikację, która umożliwia odwiedzenie wystaw, oglądanie dzieł sztuki z bliska, a także przeglądanie tysięcy artykułów, zdjęć, filmów i manuskryptów.
Po południu zwiedziłam nadmorską dzielnicę Howth.
W piątek poznaliśmy kolejne programy: Kahoot – umożliwiający naukę poprzez gry, Read Theory – pomagający w nauce czytania na wszystkich poziomach, Coder Dojo – użyteczny w nauce programowania, kodowania, technologii i nauk STEM oraz HP Reveal – aplikację mobilną i serwis internetowy, których działanie opiera się na technologii rozszerzonej rzeczywistości umożliwiającej rozpoznawanie znaczników (miejsc, grafik, zdjęć, obiektów) i odtwarzanie dołączonych do nich filmów wideo lub animacji.
Po zajęciach zwiedziłam inne nadmorskie dzielnice Dublina – Dalkey i Killiney.
W sobotę odkrywałam kolejne zakątki Dublina. Zobaczyłam St Stephen’s Green – park miejski położony w ścisłym centrum, założony w 1627 roku jako prywatny ogród, Zamek Dubliński i wiele innych interesujących miejsc.
Niestety, w niedzielę musiałam pożegnać to ciekawe miasto z nadzieją, że jeszcze kiedyś będę miała okazję ponownie je odwiedzić.