Przejdź do treści głównej

Projekt FRSE

Projekt  finansowany przez FRSE „Nowoczesna Szkoła Drogą do Sukcesu”  nr 2023-1-PL01-KA122-SCH000143694 w Liceum Ogólnokształcącym  w Iłży został zrealizowany. Uczestnikami projektu byli nauczyciele naszej szkoły – zrealizowaliśmy 7 mobilności  z partnerami z Malty, Hiszpanii i Islandii.

Dwóch nauczycieli uczestniczyło  w kursie ’Diversity in the classroom: teaching tolerance and overcoming prejudices and discrimination’ organizowanych ELA – Erasmus Learning Academy – listopad 2024. Program szkolenia zawierał:

  • Dzielenie się doświadczeniami i wyzwaniami w pracy w zróżnicowanych i wielokulturowych szkołach
  • Zajęcia jak wspierać tolerancję i świadomość międzykulturową uczniów
  • Zasoby dla udanej tolerancyjnej i otwartej klasy
  • Korzyści wynikające z zastosowania metod edukacji pozaformalnej w celu rozwijania otwartości umysłu i empatii
  • Praktykowanie, projektowanie i dostarczanie nieformalnych działań i narzędzi
  • Zajęcia w klasie: konkretne sposoby walki ze stereotypami i uprzedzeniami oraz promowanie tolerancji w klasie
  • Zajęcia praktyczne jak stworzyć przyjazne i integracyjne środowisko szkolne dla wszystkich różnorodności

Dwóch nauczycieli  uczestniczyło  w tygodniowym kursie Interactive ICT – based, digital and web tools and social media for learning organizowanych w szkole AClass  na Malcie w październiku 2024.
Program szkolenia zawierał:

  • Połączone, cyfrowe lekcje
  • internetowe platformy edukacyjne i zasoby
  • Poznawanie najlepszych narzędzi oceny i ewaluacji
  • Laboratorium praktyczne: proces i wskazówki krok po kroku-aplikacje
  • Strony internetowe, oprogramowanie internetowe, aplikacje mobilne i produkty elektroniczne do nauczania i uczenia się – przegląd
  • Narzędzia sieciowe do współpracy
  • Gamifikacja w nauczaniu: funkcje i praktyczne narzędzia
  • Cyfrowe narzędzia

W tej samej maltańskiej szkole nauczycielka języka angielskiego obserwowała pracę nauczycieli – job shadowing zdobywając doświadczenie w pracy w międzynarodowym zespole w zakresie różnorodnych zajęć językowych i prac projektowych.

Dwóch nauczycieli było uczestnikami kursu dla dyrektorów i koordynatorów projektu w Islandii „Structured Educational Visit to Schools” organizowanym przez English Matters 30.03-05.04 2025. Celem szkolenia było zapoznanie z islandzkim systemem edukacji, sposobem przekazywania wiedzy uczniom przez nauczycieli poprzez zwiedzanie szkół i placówek. Uczestnicy poznali  sposoby zarządzania, wdrażania i pracy przy projektach edukacyjnych. Odbyły się warsztaty na których nauczyciele ze szkół europejskich podzielili się swoim doświadczeniem.

Program szkolenia obejmował:

  • Spotkania pedagogiczne ze szkołami w celu poznania organizacji oświaty i zarządzania procesem uczenia się.
  • Seminaria i warsztaty mające na celu zbadanie konkretnych aspektów systemu edukacji i kultury Islandii
  • Profesjonalna dyskusja zakończona prezentacjami szkół uczestniczących .
  • Projekty terenowe „Contexts4Content” jako podstawa opracowani materiałów dydaktycznych, aby pomóc swoim uczniom w osiągnięciu ich celów edukacyjnych
  • Wymiana doświadczeń w zarządzaniu szkołą i projektami.

Celem naszego projektu było podniesienie jakości pracy szkoły, podniesienie kompetencji językowych pracowników oraz  doskonalenie umiejętności wykorzystania ICT w procesie nauczania, poznanie systemów edukacji w innych krajach, wymiana doświadczeń, pedagogiczne spotkania w szkołach zostały osiągnięte.