Skip to main content

Znajomość języków drogą do sukcesu

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.0.2″][et_pb_row column_structure=”3_4,1_4″ _builder_version=”4.0.2″][et_pb_column type=”3_4″ _builder_version=”4.0.2″][et_pb_text _builder_version=”4.0.2″ hover_enabled=”0″ box_shadow_style=”preset2″]

Projekt Erasmus+ zatytułowany „Znajomość języków drogą do sukcesu”

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.0.2″ hover_enabled=”0″ box_shadow_style=”preset2″]

Celem naszego projektu jest  wzmacnianie  profesjonalnego profilu pedagogów, rozwijanie umiejętności przekrojowych – ICT i języki obce, podniesienie kompetencji kadry i personelu naszej szkoły odpowiedzialnych za nauczanie języków i przedmiotów niejęzykowych. Udział w projekcie przygotowuje również kadrę do pracy w klasach wielokulturowych.  Uczestnicy  projektu wezmą udział w szkoleniach i kursach : językowych w Polsce, Irlandii, na Malcie i w Norwegii oraz w szkoleniach na temat: stosowania narzędzi TIK  i wykorzystania CLIL do nauczania przedmiotowego  (Malta)oraz zwiększenia bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni oraz na temat problemów  edukacyjnych  i kulturowych  związanych z obecnością dzieci cudzoziemskich w szkole (Włochy, Portugalia i Hiszpania).  Obserwacja zajęć i organizacji pracy w zagranicznych szkołach oraz nawiązanie kontaktów z europejskimi placówkami  pozwolą udoskonalić funkcjonowanie naszego liceum.
Główne obszary naszego projektu to nauczanie i uczenie się języków obcych, innowacyjne programy i metody nauczania oraz współpraca międzynarodowa. Spodziewane efekty projektu umożliwią realizację celów przyjętych przez szkołę zawartych w Europejskim Programie Rozwoju. Na stałe rozszerzona zostanie oferta edukacyjna szkoły. W projekcie planujemy 16 mobilności do sześciu   państw  europejskich: Malta, Norwegia, Hiszpania, Portugalia , Włochy i Irlandia.  Zaplanowaliśmy również kursy i szkolenia w kraju. Zakładamy, że udział we wszystkich zaplanowanych działaniach spowoduje nabycie nowych i rozwój posiadanych kompetencji językowych, informatycznych, przedmiotowych i interpersonalnych. Około 50% będzie reprezentowało grupę 45+ zagrożonych wypaleniem zawodowym  i wykluczeniem z grupy ze względu na niski poziom kompetencji  zawodowych, językowych  i z zakresu TIK. Nawiązanie współpracy międzynarodowej i wdrożenie narzędzi informatycznych zaowocuje licznymi projektami edukacyjnymi, integrującymi kadrę szkoły i uczniów,spowoduje bardziej aktywny udział  nauczycieli w realizowanych projektach współpracy , a wszystko to  także na  podniesie atrakcyjność szkoły na mapie edukacyjnej powiatu. W trakcie realizacji i  po zakończeniu projektu zespół nauczycieli uczestniczący w szkoleniach podzieli się swoimi doświadczeniami, opracuje scenariusze zajęć innowacyjnego podejścia do nauczania, a także przeprowadzi lekcje otwarte dla pozostałych pracowników.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.0.2″][et_pb_image src=”http://loilza.pl/wp/wordpress/wp-content/uploads/2019/10/EU-flag-Erasmus_vect_POS.jpg” _builder_version=”4.0.2″ hover_enabled=”0″ box_shadow_style=”preset2″][/et_pb_image][et_pb_image src=”http://loilza.pl/wp/wordpress/wp-content/uploads/2018/01/LogoLO-kopia-e1517517200134.png” _builder_version=”4.0.2″ hover_enabled=”0″ align=”center” box_shadow_style=”preset2″][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.0.2″ column_structure=”3_4,1_4″][et_pb_column type=”3_4″ _builder_version=”4.0.2″][et_pb_blog include_categories=”75″ _builder_version=”4.0.2″][/et_pb_blog][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″ _builder_version=”4.0.2″][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]